👈 فروشگاه فایل 👉

مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی

ارتباط با ما

... دانلود ...

مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی(فصل دوم) در 31 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:

منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

طرحواره های ناسازگار اولیه (SME)

طرحواره‌های ناکارآمد اولیه عمیق ترین سطح شناخت هستند و اصول ثابت و دراز مدتی هستند که در دوران کودکی به وجود می‌آیند، در زندگی بزرگسالی تداوم می‌یابند و با ناکارآمدی زیاد مشخص می‌شوند. این طرحواره‌های الگویی برای پردازش تجارب بعدی محسوب می‌شوند. ابعاد طرحواره‌های ناکارآمد اولیه عبارتند از: الف- بریدگی و طرد ب- خودگردانی مختل ج- محدودیتهای غیرمنطقی د- دیگر جهت ‌مندی و- بازداری و نگرانی مفرط (یانگ و همکاران، 2003، ترجمه ی حمید پور و اندوز، 1392).

طرحواره بریدگی و طرد

     طرحواره های بریدگی یعنی نیازهای شخص برای امنیت، ثبات، محبت، همدلی، بیان احساسات، پذیرش و احترام در دوره کودکی ارضاء نشده است. در خانواده هایی ایجاد می شود که بریده، سرد، منزوی، تکانشی، انتقادگر، غیر قابل پیش بینی، بد رفتار و رها کننده هستند. طرحواره های بریدگی و طرد عبارتند ازشدگی/ بی ثباتی، بی اعتمادی/ بد رفتاری، محرومیت هیجانی، نقص/ شرم، انزوای اجتماعی/ بیگانگی (همان منبع).

 طرحواره خودگردانی مختل

      طرحواره های خودگردانی مختل یعنی احساس اینکه فرد نمی تواند در جهان به طور مستقل و بدون حمایت دیگران عمل کند. این افراد یک هویت مستقل از خود ندارند و هنگام مواجهه با یک مشکل جزئی احساس شکست می کنند. طرحواره های خودگردانی مختل عبارتند از: وابستگی/ بی کفایتی، آسیب پذیری نسبت به ضرر، خود تحول نیافته/ خود گرفتار، شکست (یانگ و همکاران، 2003، ترجمه ی حمید پور و اندوز، 1392).

 طرحواره محدودیتهای غیرمنطقی

     محدودیتهای غیرمنطقی یعنی نقص در محدودیتهای درونی مانند مسؤولیت پذیری نسبت به خود و دیگران، این طرحواره منجر به عدم رعایت حقوق دیگران می شود. این کودکان با سهل انگاری، فقدان جهت دهی وخود کنترلی درست ازسوی والدین مواجهه اند و با آنها به گونه ای رفتار می شود که گویی از دیگران برترند. طرحواره های محدودیتهای غیرمنطقی عبارتند از: استحقاق/ بزرگمنشی، خود کنترلی پایین/ خود انضباطی پایین (همان منبع).

اختلال تنظیم هیجانی

سطح پایین تنظیم هیجانی ناشی از ناتوانی در مقابله مؤثر با هیجانها و مدیریت آنها است، ناتوانی در مدیریت هیجانها باعث می شود که فرد در موقعیتهای استرس زا از راهبردهای مقابله ای نامناسب استفاده کند. افرادی که تنظیم هیجانی پایینی دارند، در پیش بینی خواسته های دیگران توانایی کمتری دارند. آنها فشارهای محیط را درک نمی کنند و هیجانهای خود را به خوبی مهار نمی کنند و در نتیجه در مقابل وقایع مقاومت کمتری نشان می دهند. بررسیها نشان داده اند که چنانچه نوجوان به راهبردهای مقابله ای کارآمد مجهز نباشد و توانایی کمی برای درک هیجانهای خود و دیگران داشته باشد، در برخورد با فشارها و بحران های دوران نوجوانی توان کمتری خواهد داشت و مشکلات رفتاری بیشتری را به صورت پرخاشگری، افسردگی و اضطراب نشان خواهد داد (ترینداد و جانسون، 2000).

پیشینه پژوهش

در تحقیقی که (کاظمی، مطهری، و قربانی، 1390) با عنوان ارتباط بین طرحواره های ناسازگار اولیه و حالات فراشناختی بر روی 100 دانش آموز مقطع راهنمایی و دبیرستان شهر اصفهان انجام دادند، نتایج حاصل از داده ها نشان داد که ضریب همبستگی بینش نگر رابطه منفی و معنی دار بین نمره کل متغیرهای طرحواره ها و حالات فراشناختی می باشد.

در پژوهشی که پیچا کلایی و همکاران (1391) با عنوان بررسی علل تداوم نشا نگان بالینی شکست عاطفی دانشجویان با تأکید بر سبک های دلبستگی و طرحواره های ناسازگار اولیه بر روی 80 دانشجوی دانشگاه شهر تبریز انجام دادند. نتایج حاصل این بود که افراد ایمن، دوری گزین و دوسو گرا، راهبردهای کاملاً متفاوتی برای تنظیم هیجان ها و پردازش اطلاعات هیجانی به کار می برند. آنهایی که سبک دلبستگی ایمن داشتند از آن دسته راهبرد های تنظیم هیجانی استفاده می کنند، که استرس را به حداقل رسانده و هیجان-های مثبت را بر می انگیزند. سبک های دلبستگی ناایمن، دوری گزین و دوسوگرا از آن دسته راهبردهای تنظیم هیجانی سود می جویند که بر هیجانهای منفی تأکید دارند یا تجربه های هیجانی را سرکوب می کنند.

 

👇محصولات تصادفی👇

فلش کارت 504 بررسی رابطه رتبه‌بندی شرکت‌ها بر اساس شاخص‌های مالی و غیر‌مالی با میزان افشای اختیاری اطلاعات پاورپوینت بررسی خرده لاستيك در مخلوطهاي بتن آسفالتی جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور ترجمه متون و گرامر زبان دوم دبیرستان مختصری بر مفهوم ترس از مرگ