👈 فروشگاه فایل 👉

تحقیق چگونگی غلبه بر اضطراب

ارتباط با ما

... دانلود ...

تحقیق چگونگی غلبه بر اضطراب

تحقیق چگونگی غلبه بر اضطراب در حجم 23 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:

موضوع هاي غير محتمل

پارهاي از اضطرابهاي ما در مورد رخداد هاي تقريبا ناممكن يا بسيار نادر است.در حقيقت هميشه جملات افراد مضطرب با اين عبارات شروع مي شود:

''اگر چنان بشود چه...؟ ''

''اگر چنين نشود چه...؟ ''

بله، بديهي است كه هر چيزي در دنيا احتمال وقوع دارد، ولي آيا احتمال توقف چرخش كره زمين تا ساعاتي ديگر،با احتمال فرو افتادن ليوان شيشه اي از دست كودك دو ساله، يكسان است؟آيا بايد براي هردو به يك ميزان نگران بود ؟مسلماٌ پاسخ منفي است.پس چرا برخي از ما عادت كرده ايم نگراني رابه يك به همه پديده هاي نا گوار تعميم ؟.

در واقع افراد مضطرب دچار نوعي بد بيني شده اندكه ذهن آنها را از يك سو متمركز بر وقوع رخدادهاي فاجعه آميزوناخوشايند ميكند واز سوي ديگراحتمال وقوع آنها را بيش از آنچه كه هست مي نماياند و نيز احتمال چاره جوييو رفع مشكلات را پس از وقوع، در فكر آنها به حد اقل مي رساند. به همين علت شخص مضطرب دچارنوعي استيصال و درماندگي مي شود.او در ضمير پنهان خود احساس مي كند كه اين نگرانيها بي مورد است اما از هجوم افكار منفي در امان نيست.

بنابر اين يك شعار كلي همچون سطل آبيبر آتش سوزان افكارو تخليات هراس انگيز است آويزه گوش خود كنيد:

** هرگز اين اتفاق نخواهد افتاد. **

 ** اين اتفاق غير ممكن است. **

 3) موضوع هاي رخ نداده

نگرانيهاي پيش ازموقع وقوع اتفاقات، كاملاٌپوچ و واهي استو زود قضاوت كردن هانيز نشانه اضطراب است و تمامي قضاوت هاي پيش از موقع مضطربانه هستند.

حتي در مواردي احتمال وقوع موضوع مورد نگراني زياد باشد،باز هم دليلي وجود ندارد انسان پيشار وقوع حادثه اي نگران باشد.اين نكته را كه كمي هم خرافه آميز به نظر مي رسدبه ياد داشته باشيد،** هر قدر در موردي وسواس به خرج دهيد ونگران باشيد احتمال آنكه به آن دچار شويد بيشتر است.**

درمان اضطرابهاي مزمن و پايدار

اگر بتوانيد موضوع هاي نگران كننده اي راكه بي اهميت، نامحتمل،يا رخ نداده هستند از جريان افكارحذف نماييد نزديك%90نگراني هاي شما كاملاٌ بر طرف خواهد شد.براي و از ميان بردن نگراني هاي مقاوم وشديد، دو دسته استراتژي وجود دارد:

(1)استراتژيهاي رهايي بخش

دراين روشها با استفاده ازترفندهاي رواني،سعي ميشودفشار حاصل از نگراني از بين برود.اين استراتژيهاشامل دستورالعمل هاي زير است:

الف)تبديل نگراني به عمل

موضوع هايي كه اصلاٌ ارزش نگراني را ندارند به دو دسته تقسيم ميشوند: يكي موضوعاتي كه مي شودبه خوبي آنها را حل كرد وبا روشهاي عملي پوچ بودن آنها راحل كرد و با روشهاي عملي پوچي و واهي بودن آنها را اثبات نمود و به عينه ديد، دوم موضوع هايي كه عملاٌ مي توان پوچ بودن آنها را صد در صد ثابت كرد.اما اگر موضوع از نوعي باشد گه با چنين اقداماتي صحت و سقم آن قابل اثبات نباشد چه بايد گرد؟ در اين موارد به شعار ديل كارنگي اقتدا كنيد:

آنچه يقين و آشكار است را باور كنيد و احتمالات فرعي را دور بريزيد.

 ب)استفاده ازآبشار آرامش

 يك ترفند رواني معجزه آسا است.در اين روشس با يك سري سؤال از خود نگراني بر طرف مي شود. روش كار در شكل زير مشخص شده است.

توجه داشته باشيد كه پارهاي موارد مي توان اين آبشار آرامش را به راحتي و بدون كمك ديگران طي كردو پس از تلاطمي اندك به آرامش رودخانه رسيدولي گاهي اوقات لازم است از دوستان و نزديكان مدد بجوييد. آنها ميتوانند

با آرامش دادن و اطمينان دادن و سرگرمو مشغول نمودن شما نقش زيادي در رفع نگراني واضطراب افراد دارد.

پ)نگراني ها را با لگد بيرون بيندازيد

ذهن انسان ظرفيت وگنجايش محدودي دارد. انسان در يك زمان فقط به يك موضوع مي تواند توجه كامل نمايد.بنابر اين اگر خود را مشغول نگه داريدو همواره كاملاٌ از نظر جسمي و فكري سرگرم باشيد، جايي براي نگراني نخواهد ماند.ولي اين رابدانيد كه هرچه پيشبرويد و هرچه مشغول تر باشيد دفع نگراني و خارج كردن آن ازذهن آسان تر خواهد شد.

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت کمیته جامعه ایمن شهرستان تایباد بررسی تاثیر کیفیت سود بر واکنش سرمایه گذاران به گزارشات مالی تعدیلی شرکت ها تحقیق بررسي تكنولوژي ساخت و توليد دستگاه خودپرداز ايراني (ATM ) مقاله نگاهي به قوه قضائيه و لزوم توجيه راي در دادگاههاي بلژيك تحقییق معنویت به عنوان مهمترین نیاز بشر است